Gedaan met laden. U bevindt zich op: Doorstroom van personeelsleden In- en doorstroom

Doorstroom van personeelsleden

Sta je als HR-verantwoordelijke binnen de Vlaamse overheid in voor de doorstroom van personeelsleden en zoek je meer informatie? Hieronder lees je meer over de administratieve wijzigingen.

Administratieve wijzigingen via automatische administratieve wijzigingsfiche in Vlimpers

Als HR-verantwoordelijke sta je in voor het doorgeven van administratieve wijzigingen (zonder voorafgaande selectieprocedure) zoals:

Hoe wijzigingen indienen?

Administratieve wijzigingen indienen: procedure voor klanten van het Dienstencentrum Personeelsadministratie (DCPA)

Wijziging dienstaanwijzing naar een andere juridische entiteit

Wordt een personeelslid aangewezen naar een entiteit met een andere rechtspersoon? Dan moet je die wijziging doorgeven via het formulier ‘Wijziging van dienstaanwijzing naar een entiteit met andere rechtspersoon’.

Regelgeving bij opeenvolgende arbeidsovereenkomsten

Je mag in principe geen opeenvolgende arbeidsovereenkomsten voor bepaalde duur en duidelijk omschreven werk en opeenvolgende vervangingsovereenkomsten binnen 1 juridische entiteit afsluiten. Het is wel toegelaten als de totale duur niet langer is dan 2 jaar

Externe werving, bevordering en horizontale mobiliteit

Maakt je organisatie gebruik van Vlimpers Rekrutering, dan verloopt de doorstroom via externe werving, bevordering en horizontale mobiliteit automatisch. Lees meer op de webpagina over nieuwe indiensttredingen.

Is dit niet het geval, dan bezorg je de nodige informatie nog altijd via Vlimpers(opent in nieuw venster) > tegel ‘Vragen?’ > Vlimpers-contactformulier aan het DCPA. Voeg de ingevulde indiensttredingsfiche en eventueel andere bijlagen toe als bijlage van je vraag. Een overzicht van alle formulieren vind je op de webpagina voor nieuwe indiensttredingen.